GENERELL INFORMASJON
Vissevasse ApS
Oliefabriksvej 45, (bygning A, stuen)
2770 Kastrup, Danmark
ORG. NR: 918 734 457
CVR (i Danmark): 36720344
PRISER/PRICES
Alle våre priser er inkl. mva. og i norske kroner.
FORSENDELSE
Varen sendes senest tre virkedager etter at ordren er mottatt. Varene sendes med GLS. Vi sender til hele verden.
FRAKTPRISER
Norge
Levering innenfor 2-5 virkedager. Har du bestilt en plakat som trykkes etter bestilling, kan leveringstiden bli lengre. Det vises også på produktsiden.
Levering med postombæring 69 NOK
Gratis frakt over 999 NOK.
EU
Levering i EU kan ta 2-5 virkedager
Fraktpris i EU fra 45 NOK
Gratis frakt over 999 NOK
I tilfeller av tollregning i land utenfor EU er mottakeren ansvarlig for betalingen
Resten av verden
Utenfor EU tar forsendelser rundt 2-5 virkedager
Fraktpris i resten av verden 132 NOK
Levering i Danmark - se priser her.
BETALING
Vi mottar betaling med Vipps, MasterCard, VISA, Maestro, VISA Electron, Klarna og PayPal. Beløpet blir først trukket når varene dine blir sendt. Hvis det er bestilt flere varer i en bestilling og én eller flere av varene ikke kan leveres med det samme, trekker vi betalingen for den eller disse varene først når varene sendes.
Betaler du med PayPal, er du ikke beskyttet av innsigelsesordningen (dansk lov). Les mer om betingelsene på PayPals hjemmeside.
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Ved betaling med MasterCard eller VISA Electron, som er debetkort, vil betalingen bli reservert på din konto i overensstemmelse med vilkårene for kortet ditt, til vi trekker eller avviser betalingen.
ANGRERETT
Julegaver byttes frem til 31/1 2023.
Du kan angre kjøpet ditt uten begrunnelse innen 30 dager. Har du kjøpt flere varer i en bestilling, kan du velge å angre kjøpet av noen eller alle varene. Les om tilbakebetaling av leveringskostnadene hvis du angrer på deler av kjøpet, under avsnittet «Tilbakebetaling av pengene ved bruk av angreretten».
Angrefristen utløper 30 dager etter den dagen du eller en annen person som du har valgt (ikke transportøren), får varene i fysisk besittelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en bestilling og vi ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra du får den siste varen i fysisk besittelse.
Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen eller ved å unnlate å hente den, uten samtidig å gi beskjed om at du angrer.
Hvis du angrer på kjøpet, bes du gjøre følgende:
1. Meld fra om at du ønsker å angre bestillingen, så sender vi deg en returetikett. Det kan du gjøre ved å skrive til shop@vissevasse.dk. Du kan også benytte lovens standardangreskjema som du finner her.
2. Skriv ut og fyll ut vårt returskjema og send det sammen med returvarene. Returskjemaet finner du her. Returskjemaet er også vedlagt den bestillingen du har mottatt.
3. Returner varen senest 14 dager fra den dagen du har meldt fra om at du angrer.
Angrefristen er overholdt hvis du sender meldingen om at du angrer kjøpet, før angrefristen er utløpt.
Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til den følgende hverdagen.
Postadressen er ViSSEVASSE, Oliefabriksvej 45, (bygning A, stuen)
2770 Kastrup, Danmark.
Har du spørsmål, kan du skrive til oss på shop@vissevasse.dk eller ringe 71 99 23 23.
RETUR AV VAREN OG RETURKOSTNADER
Hvis du har angret kjøpet av en vare, skal du sende eller avlevere varen til oss eller til Vissevasse ApS Oliefabriksvej 45, (bygning A, stuen)
2770 Kastrup uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har meldt fra til oss at du ønsker å angre kjøpet. Fristen er overholdt hvis du returnerer varene innen utløpet av de 14 dagene.
Varer kan ikke sendes pr. etterkrav og må leveres i postkassen/på døren.¨
Vi betaler utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Kontakt oss for returetikett på shop@vissevasse.dk
TILBAKEBETALING AV PENGENE NÅR DU ANGRER KJØPET
Når du angrer, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert eventuelle leveringskostnader. Det gjelder likevel ikke ekstra kostnader når du har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste formen for levering som vi tilbyr. Kontakt shop@vissevasse.dk for å få returetiketten.
Hvis du har kjøpt flere varer i en bestilling og bare angrer en del av kjøpet, tilbakebetaler vi ikke leveringskostnadene.
Vi tilbakebetaler beløpet uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen vi har mottatt meldingen om at du ønsker å angre kjøpet. Vi kan likevel tilbakeholde beløpet til vi har mottatt varene i retur, eller til du har sendt dokumentasjon for at varene er returnert.
Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har innvilget i noe annet. Under alle omstendigheter pålegges du ingen form for gebyrer som følge av tilbakebetalingen.
VARENS STAND VED RETUR OG EMBALLASJE
Du er bare ansvarlig for en evt. forringelse av en vares verdi, som skyldes annen håndtering av varen enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på.
Du bør også sørge for at varen er forsvarlig innpakket når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varene til vi mottar dem. Ta derfor vare på postkvittering og evt. sporingsnummer.
REKLAMASJONSRETT - hvis noe er feil med varen
Har du mottatt en feil eller defekt vare, kontakt oss på shop@vissevasse.dk eller ring på 71 99 23 23.
Ved kjøp av varer er det den danske kjøpsloven som gjelder. Du har 2 års reklamasjonsrett hvis varen har en mangel. En mangel er f.eks. en fabrikasjons- eller materialfeil eller en feil opplysning om varen. Derimot er vanlig slitasje eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Hvis varen har en mangel og du reklamerer rettidig, har du rett til i første omgang å få varen byttet. Hvis det ikke kan skje, eller det ikke skjer innenfor rimelig tid, kan du etter omstendighetene få pengene tilbake eller avslag i prisen.
Oppdager du en mangel, skal du reklamere til oss innenfor en rimelig tidsperiode. Vi anbefaler at du klager så snart som mulig hvis det er snakk om transportskader. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, er reklamasjonen alltid ansett som rettidig. Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fraktkostnader. Ta derfor vare på kvitteringen.
Vil du klage til oss over en mangel, ber vi deg så detaljert som mulig opplyse om hva problemet er. Det er ikke et krav, men det gjør det enklere for oss å finne feilen, og det reduserer ekspedisjonstiden for reklamasjonen.
Vil du sende varen i retur, kontakt da shop@vissevasse.dk for en returetikett. Varen skal sendes i retur i forsvarlig emballasje.
Er du B2B-kunde, kontakt da salg@vissevasse.dk ved reklamasjon.
KLAGEMULIGHETER
Kan vi ikke bli enige om hva du har krav på, har du følgende klagemuligheter:
En klage over en vare eller tjeneste kan inngis til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-kommisjonens online klageportal kan også brukes ved fremsettelse av en klage. Det er spesielt relevant for forbrukere med bopel i et annet EU-land. Klage fremsettes her - http://ec.europa.eu/odr. Ved fremsettelse av en klage skal du angi vår e-postadresse: shop@vissevasse.dk.
ANDRE VILKÅR
Gavekort til www.vissevasse.no er gyldige i 3 år. En eventuell restverdi kan innløses i opptil ett år etter gavekortets utløp.